Downton Houston

Downton Houston
eindelijk af

donderdag 3 maart 2011

IN DE MAAK

een blog maken lijkt zo simpel maar dat is het niet. Er zal de komende tijd nog wel wat aan gesleuteld moeten worden. Voorlopig is het opzetje gelukt, maar eens kijken of het een beetje gaat werken.

IN DE MAAK

Hier dan een project waar ik al enige tijd mee bezig ben. Lastig is het, als je geen omlijnt plan hebt. Ik ben vorig jaar in Houston geweest naar de grote quiltbeurs. Vorig jaar november was het mooi weer vooral de eerste dagen. De wolkenkrabbers in Downtown Houston stonden te blinken in de zon en gaven hele mooie perspectieven. Dat beeld bleef een beetje op mijn netvlies hangen. Terug op Bonaire wilde ik zoiets namaken. Ik begon met een stuk witte katoenenstof te beschilderen met Stewart Gill Byzantia textiel verf.
Gewoon strakke vlakken met een sponsje in 6 verschillende kleuren naast elkaar. Na een paar dagen drogen en even het hete strijkijzer erover was het klaar voor gebruik. Met tule's en voiles in lila,turkooize en blauw heb ik lange repen overelkaar gerangschikt en vastgestikt met veel vertikale en horizantale lijnen. Het geheel moest doorschijnend blijven,soms hing het een week of langer op de deur in afwachting van.... er moest nog iets opkomen maar wat. Opeens wist ik het, er moest iets op de voorgrond komen om de hoogte te accentueren. Met 2 draden de naaimachine ingeregen heb ik de boompjes gemaakt. Nu moet er nog een mooie afwerkingsrand komen dan ben ik er wel klaar mee. Maar wanneer is iets echt af! Dat is moeilijk, maar voor mij is iets af als er niets meer toe te voegen valt! Oja mijn naam nog natuurlijk.... als het helemaal af is zal ik nog een foto plaatsen. Dan krijg je een beter beeld van het geheel.

Trouwens dat afschuwelijk grote dessert met die mooie vis erop was natuurlijk héérlijk. Dat hebben we met zijn 3en opgesmikkelt na een heerlijk diner in het "Aquarium" waar alle vissen die ik daar zag gewoon bij ons in de zee leven!

Nog bedankt voor jullie lieve reacties.

9 opmerkingen:

  1. Hallo Edith,

    Dit is inderdaad een leuk begin! Ben benieuwd naar wat er nog gaat komen. Foto's van je quilts en keramiek zou mooi zijn, denk ik!
    Veel succes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes met je blog, ik ben heel benieuwd naar wat je zoal maakt.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk en succes met je blog. Het ziet er nu al heel kleurrijk uit. Behalve quilts mag je me af en toe ook best wat mooie plaatjes van Bonaire laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo edith, ziet er heel kleurrijk uit.
    groetjes,
    Ina.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste QUILTVRIENDINNEN,
    Ik weet dat jullie hele mooie dingen maken, en kom ze in juli bekijken.
    Groetjes,
    Dave de Wagenaar (zoon Marijke)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat je hier heel veel plezier aan zult beleven. En wij ook natuurlijk, want wij mogen meegenieten van al hetgene je gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh ja, vergeet ik helemaal te zeggen dat ik je natuurlijk ga volgen via bloglovin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie blog heb je gemaakt en wat enig dat je een leuke bee hebt op Bonaire. Heerlijk zo met elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen