Downton Houston

Downton Houston
eindelijk af

zaterdag 19 maart 2011

IETS NIEUWS EN OOK IETS AF.....


ZONSONDERGANG

Dit is een klein art project met als titel zonsondergang. Een paar dagen geleden hadden we een prachtige donkere zonsondergang. Ik was ook een beetje in een trieste stemming omdat 2 vriendinnen voor langere tijd van het eiland verdwijnen. Gisteren toch de moed gevonden om iets te doen. Ik wilde mijn Shivapaintsticks uitproberen. Eerst een 9 patch gemaakt van 3 verschillende batiks. Na het bewerken met de paintsticks was het wel aardig maar ik wist niet wat ik er mee zou doen. Van Anita heb ik een boek te leen gekregen The Uncommom Quilter van Jeanne Williamson. Ik zag een artquilt met vlechtwerk. De 9 patch heb ik in dunne repen versneden en op een blauw batik achtige ondergrond neer gelegd en het geheel gevlochten. Dat is best een lastig werkje, met veel spelden en al onder de machine gelegd en horizontale en vertikale lijnen gestikt in 3 verschillende kleuren garens. Nu is het een mooi geheel geworden, het meet 11 x 11 inch en ik wil iedere week een ander type artquilt maken in deze maat.

4 opmerkingen:

  1. Wat een nobel streven om ieder maand een quilt van zo'n formaat te maken. Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, maar ik lees dat je iedere week een art quilt wilt maken? Dat is heavy hoor. Je bent wel heel leuk bezig. Dat vlechtwerk geeft een mooi effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Edith, wat een mooi vlechtwerk, trouwens de wolkenkrabbers van het vorige blogje zijn ook mooi. Het inspireert me om ook wat te doen met een foto die ik vorig jaar maakte van een groot en hoog kantoorgebouw in Tilburg. Succes met het vervolg.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Edith het vlechtwerk. De Houstonquilt is super geworden!

    BeantwoordenVerwijderen